Elektroninis parašas šiandien yra tapęs neatsiejama gyvenimo dalimi tiek fiziniams asmenims, tvarkantiems savo kasdienius reikalus, tiek įmonių atstovams, sprendžiantiems verslo klausimus. Dokumentų pasirašymas elektroniniu parašu ne tik taupo brangų kiekvieno laiką, gerokai supaprastina įvairius procesus, bet ir ženkliai prisideda prie tvarumo idėjų įgyvendinimo. Tiesa, nepakanka priimti sprendimo, jog Jums ir Jūsų verslui yra reikalingas el. parašas. Dar turite nuspręsti, kuri įmonė, teikianti paslaugas, susijusias su elektroniniu parašu, yra visais atžvilgiais geriausias Jūsų partneris.
Elektroninio parašo teikėjai
Žemiau išvardintos kvalifikuoto elektroninio parašo rūšys, šiuo metu galiojančios Lietuvoje ir jų teikėjai.
- Mobile-ID mobilusis parašas, kurį gali išduoti mobiliojo ryšio operatoriai (teikėjai – UAB „Bitė Lietuva“, AB „Telia Lietuva“, UAB „Tele2“).
- Smart–ID kvalifikuoto parašo programėlė (teikėjas – „SK Solutions“).
- USB laikmena su elektroniniu parašu (teikėjai – VĮ „Registrų centras“)
- Elektroninė tapatybės kortelė su elektroniniu parašu (teikėjas – Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos).
Kriterijai, padedantys pasirinkti elektroninio parašo sprendimų partnerį
Paprastai tariant, el. parašas – tai priemonė, skirta asmens tapatybės patvirtinimui. Visgi, norint naudotis elektroniniu parašu, nepakanka šio įsigyti: aktualu specialios internetinės platformos, teikiančios su juo susijusias paslaugas.
Išskyrėme esminius kriterijus, kuriais derėtų vadovautis, renkantis geriausią partnerį šioje srityje.
Tinkamumas Jūsų verslo poreikiams
Platformoje naudojami asmens tapatybės identifikacijos būdai, skirtingi paslaugų planai, orientuoti į individualius poreikius: ar tai, ką siūlo konkretus paslaugų teikėjas, atitinka Jūsų verslo poreikius? Natūralu, jog, mokėdami už paslaugą, turite gauti geriausią sprendimą, nesvarbu, apie kokią sritį būtų kalbama. Ne išimtis – ir el. parašas.
Elektroninis parašas ir jo naudojimas – aukščiausio saugumo lygio
Norint, jog elektroninio parašo juridinė galia prilygtų „tradiciniam“, ranka padėtam parašui, šis turi atitikti eIDAS reikalavimus, kurie apibrėžia el. parašų naudojimo tvarką visos ES mastu. Įsitikinkite, jog platforma, kuriomis paslaugomis ketinate naudotis, teikia kvalifikuoto el. parašo paslaugas: eIDAS patikimų paslaugų teikėjų sąrašas.
Apie platformos patikimumą ir teikiamų paslaugų saugumą „pasufleruoti“ gali ir paslaugos teikėjo internetinėje svetainėje nurodytą informacija, susijusi su ISO vadybos standarto sertifikatu. Taip pat – žinomi prekių ženklai, besinaudojantys konkrečios platformos siūlomais el. parašo sprendimais.
Partnerio platforma – patogi naudotis
Natūralu, jog kvalifikuotas elektroninis parašas ir jo naudojimo subtilybės neretam asmeniui gali kelti vienokių ar kitokių klausimų. Partnerio, teikiančio el. parašo sprendimus, platforma turi veikti taip, jog visi tie neaiškumai išnyktų! Rinkitės tas el. parašo sistemas, kuriomis naudojantis, reikiamus veiksmus atliksite greitai ir paprastai. Tai aktualu tiek Jums ir Jūsų darbuotojams, tiek partneriams ir klientams.
Patogi savitarnos sistema ir API integracija – vieni iš sprendimų, leidžiančių naudotis el. parašo galimybėmis daug paprasčiau.
Dokumentų pasirašymo galimybės užsienyje
Vienas iš neabejotinai svarbių el. parašo privalumų – galimybė tvarkyti savo asmeninius ir verslo reikalus nepriklausomai nuo fizinės buvimo vietos. Įsitikinkite, ar platforma, kurios paslaugomis ketinate naudotis, numato dokumentų pasirašymo el. parašu galimybę užsienyje.
Prireikus, teikiamas klientų aptarnavimas
Klientų aptarnavimo kokybė ir greitis – kriterijus, aktualus kalbant apie visas paslaugas. Jūsų partneris turi operatyviai ir profesionaliai reaguoti į kiekvienam klientui iškilusias problemas, susijusias su el. parašu ir el. dokumentais. Taip pat gebėti pasiūlyti geriausią el. parašo sprendimą, atitinkantį individualius verslo poreikius.
Turi verslui pritaikytas sistemas
Kvalifikuotas elektroninis parašas, įprastai tapatinamas tiesiog su el. dokumento pasirašymu – ne vienintelė paslauga, kurios, kalbant apie el. dokumentus, gali prireikti verslui. Geriausias techninis sprendimas verslui – API integracija, apimanti galimybę pasirašyti įvairių formatų el. dokumentus, juos saugoti, peržiūrėti, tikrinti, naudotis daugiašalio pasirašymo galimybe, skirtingu darbuotojų prieinamumo prie dokumentų lygiu ir kitomis, su el. dokumentais susijusiomis, verslui aktualiomis paslaugomis.
Kodėl reikėtų rinktis „Elpako“ savo verslo partneriu?
„Elpako“ – patikimas el. parašo paslaugas verslui teikiantis partneris, išpildantis visus aptartus kriterijus. Bendradarbiaudami su mumis, galėsite būti tikri dėl savo duomenų saugumo. Visus reikiamus el. dokumentus bei kitus, su jais susijusius veiksmu, naudodamiesi mūsų platforma, atliksite greitai ir paprastai. Galėsite pasirinkti geriausiai individualius poreikius atitinkančiu planu ir džiaugtis optimaliausia el. parašo paslaugų kaina.
Savo poreikius aptarkite su profesionalu – kontaktai.