Elektroninio parašo panaudojimo galimybės: kaip, kur ir ar visiems prieinama? 

Nors fizinių ir juridinių asmenų, besinaudojančių el. parašo paslaugomis, gretos sparčiai auga, netrūksta ir tokių, kuriems dokumentų pasirašymas elektroniniu parašu atrodo kažkas sudėtingo ar tiesiog visiškai neaktualaus. Šio įrašo tikslas – paneigti tokį klaidingą įsitikinimai ir, remiantis praktiniais pavyzdžiais, parodyti, kaip el. parašas gali būti naudojamas tvarkant kasdienius darbo ar asmeninius reikalus.

Kur galima panaudoti elektroninį parašą? 

Kasdienės asmeninės ir verslo paslaugos  

Naudodamiesi elektroniniu parašu, jūs galite atlikti kone visus kasdienius reikalus, aktualius tiek asmeniniame gyvenime, tiek darbe. Pavyzdžiui, prisijungę prie savo el. bankininkystės sistemos, elektroniniu parašu galite patvirtinti atliekamas pinigines operacijas. 

Dokumentų pasirašymas elektroniniu parašu ir el. parašas, naudojamas kaip prisijungimo įrankis prie įvairių valstybinių įstaigų sistemų, pavyzdžiui, VMI, SODRA, Registrų centro, SPIS, E-sveikatos ir pan., dauguma reikiamų paslaugų leidžia gauti greitai ir patogiai. Tai, sutikite, labai svarbus niuansas, žinant, kokios eilės įprastai būna minėtų įstaigų fiziniuose padaliniuose. 

Specializuotose el. parašo paslaugas teikiančiose platformose  

Jei jums aktualu, pavyzdžiui, PDF pasirašymas elektroniniu parašu, turite naudotis specializuotų platformų (kaip pavyzdžiui „Elpako“) paslaugomis. Šiose platformose el. parašas naudojamas kaip asmens identifikacijos priemonė jungiantis prie savitarnos sistemos, juo tvirtinami ir atliekami veiksmai.   

Įvairiose paslaugų teikėjų savitarnos sistemose 

Kelios atskiros popierinės knygelės, į kurias užrašydavote vandens, elektros, dujų ir kitų komunalinių paslaugų skaitiklių parodymus bei mokamą sumą, ir, kaip pavyzdingas pilietis, sąžiningai mokantis mokesčius, keliaudavote, pavyzdžiui, į paštą ar spaudos kioską. Beveik neabejojame, jog tai – tolima, galbūt šiek tiek nostalgiška praeitis! 

Šiandien už komunalines paslaugas, greitai ir patogiai, dauguma mokame, prisijungę prie įvairių paslaugų teikėjų, pavyzdžiui, „Ignitis“, „VASA“, „Viena sąskaita“ ir pan., savitarnos sistemų. Žinoma, nepamainomu įrankiu ir šioje situacijoje tampa elektroninis parašas.

  

Realūs elektroninio parašo panaudojimo pavyzdžiai  

Virtualus būsto pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymas 

Jei priimsite sprendimą būsto pirkimo-pardavimo sutartį pasirašyti elektroniniu būdu, išvengsite būtinybės verstis per galvą dėl viso labo kelių parašų. Tai – itin aktualu, kai, pavyzdžiui, būsto pirkėjas ir pardavėjas gyvena skirtinguose miestuose ar net šalyse. 

Kvalifikuotu elektroniniu parašu galima pasirašyti tiek preliminarią būsto pirkimo sutartį, tiek ir notaro parengtus dokumentus. Pavyzdžiui, nekilnojamojo turto brokeris, įkėlęs į „Elpako“ sistemą paruoštus dokumentus, gali nusiųsti abiems suinteresuotoms pusėms kvietimus pasirašyti sutartį. Sulaukus automatinio pranešimo, jog reikalingi dokumentai pasirašyti, galima imtis kitų veiksmų, susijusių su šiuo procesu. 

Sutarčių ir įvairių kitų dokumentų pasirašymas elektroniniu būdu ne tik taupo laiką, bet ir apsaugo nuo nemalonių situacijų, kai dokumentuose esančią informaciją bandoma pakeisti. Įkėlus elektroniniu parašu pasirašytą dokumentą į „Elpako“ sistemą ir pasirinkus dokumentų tikrinimo funkciją, pastebimi menkiausi pakeitimai, atlikti po dokumento pasirašymo, o pakeistas elektroninis dokumentas tampa negaliojančiu. 

elektroninis parasas

Verslo procesų valdymas, kai vadovas užsienyje, o komanda – Lietuvoje 

Įmonės vadovas dirba už kelių tūkstančių kilometrų esančiame biure užsienyje, o gal išvyko seniai lauktų atostogų? Tokioje situacijoje, pasinaudojus „Elpako“ API integracijos sprendimu verslui, darbai (naujos sutartys, darbuotojų priėmimas ir pan.) ne tik nesustoja, bet, priešingai, gali vykti dar efektyviau. Naudojantis el. parašu, įvairių formatų, pavyzdžiui, ADOC dokumentai, gali būti pasirašomi iš bet kurios pasaulio vietos. Daugiašalis dokumentų pasirašymas, pakviečiant kitus suinteresuotus asmenis (kolegas, klientus, partnerius ir pan.), priminimas pasirašyti dokumentą, bendras komandos dokumentų valdymas – tik kelios funkcijos, paverčiančios komandinį darbą tarp žmonių, kuriuos skiria atstumas, dar produktyvesniu.   

Šildymo kompensacijos prašymo pateikimas SPIS sistemoje  

Energijos kainoms pasiekus neregėtas aukštumas, kompensacijos už šildymą bei įvairias kitas komunalines paslaugas tapo aktualiomis gerokai platesnei vartotojų ratui nei iki šiol. Užuot gaišę savo brangų laiką ir stovėję fizinėje eilėje savivaldybėje ar seniūnijoje, prašymą šildymo kompensacijai gauti galite pateikti elektroniniu būdu, prisijungę SPIS sistemoje. Toks variantas taip pat garantuoja anonimiškumą ir leidžia išvengti diskomforto, kuris, tikėtina, kilti akis į akį bendraujant su atsakingu darbuotoju. Juk, sutikite, viešai pripažinti dėl ištikusių finansinių problemų retam lengva. 

elektroninis parasas

Naudodamiesi elektroniniu parašu, SPIS sistemoje patvirtinsite savo tapatybę ir, pridėję reikiamus dokumentus, paprastai pateiksite prašymą. 

Taigi, kad ir kaip kartais sudėtingai beatrodytų informacija, susijusi su el. parašu, iš tiesų tai – paprastas ir patogus įrankis, gerokai palengvinantis kasdienybę kiekvienam, nesvarbu, tai būtų pensininkas, studentas ar verslininkas.