Ar turime pakankamai įrankių atsisakyti spausdintų sutarčių?

Elektroniniai dokumentai – reikšmingas sprendimas ne tik puoselėjantiems tvarumo idėjas, bet ir siekiantiems efektyviai planuoti savo laiką. Užuot „sprangdinus“ spausdintuvą su krūva popieriaus lapų, visus juos galite pasirašyti ar atlikti kitus reikiamus veiksmus vos keliais klaviatūros mygtukų spustelėjimais. O likusį laiką išnaudoti prasmingai, tai yra atliekant kitus darbus ar tvarkant asmeninius reikalus. 

Elektroninis dokumentų pasirašymas, kaip kartais klaidingai galvojama, nereikalauja stiprių žinių informacinių technologijų srityje ar specifinių kompiuterinių programų „perkandimo“. Apstu patogių įrankių, leidžiančių pasirašyti ir atlikti kitus veiksmus su elektroniniais dokumentais greitai ir patogiai.

Dalis įmonių, net ir besistengiančių reprezentuoti save, kaip šiuolaikišką, modernų verslą. Sutartis bei kitus aktualius dokumentus spausdina, archyvuoja, gaišta laiką „medžiodami“ parašus ar kitą informaciją, kurią kažkas, pildydamas ranka, tiesiog pamiršo parašyti. Galima viena tokio elgesio priežasčių – nepasitikėjimas elektroninių dokumentų juridiniu pripažinimu ar legalumu. Pavyzdžiui, baimė, ką, prireikus, reikės parodyti VMI darbuotojams ar auditoriams.

Tai – visiškai  nepagrįsti nuogąstavimai, nes elektroninis dokumentas nėra kažkas, laisva forma sukurptas Word‘o lape. Tai – dokumentai, kurie yra sukurti ir valdomi, vadovaujantis atitinkamais teisės aktais bei pripažįstami ne tik Lietuvos institucijų, bet ir tarptautiniu lygiu.

Elektroninių dokumentų valdymą reglamentuoja „ eIDas“ reglamentas (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv%3AOJ.L_.2014.257.01.0073.01.ENG) bei kiti teisės aktai, su kuriais susipažinti galite Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos interneto svetainėje (https://www.archyvai.lt/lt/teisine-informacija_51/teisesaktai/isakymai_n/edv.html), Elektroninių dokumentų valdymą reglamentuojantys teisės aktai.

El. parašo reglamentavimas

2016 m liepos 1 d. priimtas Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentas dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje (arba kitaip – „eIDAS“), pakeitęs 1993-ųjų metų Europos Bendrijos direktyvą dėl elektroninio parašo reguliavimo, šiuo metu reglamentuoja el. parašą. Šiame dokumente, be kitos aktualios, su el. parašu naudojimu  susijusios tvarkos, pabrėžiama, jo elektroniniu parašu gali pasirašyti tik fiziniai asmenys. Juridinių asmenų naudojimui yra skirti elektroninių spaudų sertifikatai, naudojami ne dokumento pasirašymai, o jame esančių duomenų kilmės ir vientisumo užtikrinimui.

„Elpako“ elektroninių dokumentų pasirašymo sprendimai 

Dokumentų pasirašymas elektroniniu parašu, naudojantis „Elpako“ sistema – tai  paslauga, skirta tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenimis, išsiskirianti procedūros paprastumu bei garantuojanti patikimą asmens duomenų apsaugą. Platus mūsų siūlomų paslaugų asortimentas, orientuotas į individualius vartotojo bei šiuolaikinio verslo poreikius, tai – ne tik dokumentų pasirašymas kvalifikuotu el. parašu, bet ir, pavyzdžiui, ADOC atidarymas.  O šis formatas, jei jau yra tekę susidurti – „kietas riešutėlis“, kurio įprastu būdu atidaryti nepavyks! Stengiamės, jog „Elpako“ technologiniai sprendimai būtų draugiški klientams bei atskleistų elektroninių dokumentų funkcionalumą.

ADOC ir PDF dokumentų pasirašymas 

Vartotojai, nepriklausomai nuo to, kokią kvalifikuoto elektroninio parašo priemonę, galiojančią Lietuvoje („Smart–ID“ programėlę, Mobile-ID (mobilųjį parašą), LR asmens tapatybės kortelę, valstybės tarnautojo pažymėjimą, lustinę kortelę ar USB kriptografinę laikmeną) naudoja, gali saugiai ir paprastai pasirašyti elektroninius dokumentus. Į mūsų sistemą galima įkelti ADOC, PDF, PDF-LT, ASiC formatų elektroninius dokumentus, neviršiančius 200 MB. Fiziniams asmenims elektroninių dokumentų pasirašymas yra nemokamas (iki 6 dokumentų per mėnesį).

Elektroninio parašo tikrinimas 

Elektroninio dokumento juridinis teisėtumas priklauso nuo to, ar elektroninis parašas, kuriuo patvirtintas dokumentas, yra galiojantis. Elektroninio parašo galiojimo patikrinimas – dar viena paslauga, siūloma mūsų vartotojams. Įkėlus į „Elpako“ sistemą elektroninį dokumentą, gali būti patikrinamas ne tik elektroninio parašo, bet ir elektroninių spaudų bei elektroninių laiko žymų galiojimas.

Elektroninio dokumento saugojimas ir archyvavimas

Pasirašytą elektroninį dokumentą galite parsisiųsti į savo kompiuterį, o jo kopiją ištrinti ar saugoti savo „Elpako“ paskyroje. Galime pasiūlyti elektroninių dokumentų paruošimo ilgalaikiam saugojimui ir archyvavimui paslaugą, užtikrinančią elektroninio dokumento galiojimą, kai elektroninio parašo sertifikatas nustoja galioti.

Išbandykite 6 elektroninio parašo pasirašymus ir 6 dokumentų tikrinimus per mėnesį nemokamai: www.elpako.lt