Dažniausiai užduodami klausimai

Jūs klausiate, mes atsakome

Elektroninis pasirašymas

Elektroninis parašas – teisiškai galiojanti, Lietuvos Respublikos įstatymais reglamentuota priemonė juridinio arba fizinio asmens pasirašymui bei elektroninei atpažinčiai. Elektroniniu parašu pasirašyti dokumentai turi tokią pačią juridinę galią kaip ir tradiciniu būdu (ranka) pasirašyti popieriniai dokumentai.

Ši priemonė plačiai naudojama pasirašant įvairius elektroninius dokumentus (raštus, sutartis), jungiantis prie elektroninių valdžios vartų, bankų ar kitų institucijų elektroninių paslaugų sistemų.

Visų elektroninių parašų, elektroninių spaudų bei laiko žymų teisinis reguliavimas yra nustatytas Europos Parlamento ir Tarybos Reglamente dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje – Reglamentas (ES) Nr. 910/2014 (toliau – eIDAS reglamentas).

eIDAS teisinis reglamentavimas Lietuvoje taip pat reguliuojamas Elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų įstatymu, reglamentuojančiu elektroninio parašo, elektroninio spaudo, elektroninės laiko žymos ir patikimumo užtikrinimo paslaugų juridinę galią, patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų ir naudotojų pareigas, kvalifikuotų elektroninio parašo, elektroninio spaudo ar interneto svetainės tapatumo nustatymo sertifikatų galiojimo sustabdymo ir galiojimo atšaukimo sąlygas ir tvarką, patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų priežiūrą.

Aukščiausia saugumą užtikrinančia priemone laikomas kvalifikuotas elektroninis parašas.

Kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatą išduoda tik oficialūs ir ES patikimumo paslaugų sąraše esantys teikėjai. Kvalifikuotu el. parašu pasirašyto dokumento teisinė galia visiškai lygiavertė pasirašytam raštu. Šio parašo reguliavimas ir reglamentavimas yra vienodas visoje ES, tuo tarpu reikalavimų atitiktį nacionaliniu mastu prižiūri ir užtikrina kiekviena ES valstybė savarankiškai.

Elpako dokumentus galima pasirašyti tik kvalifikuotu elektroniniu parašu, kurio teisinė galia yra tokia pati, kaip ir ranka pasirašyto popierinio dokumento. Svarbu atkreipti dėmesį, kad reikalavimai kvalifikuotam elektroniniam parašui yra tapatūs visose ES šalyse, todėl Elpako pasirašyti dokumentai juridiškai galios ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europos Sąjungoje.

Elpako kvalifikuotas elektroninis parašas – tai aukščiausius saugumo reikalavimus atitinkantis, identišką teisinę galią turintis parašas, kaip ir pasirašytas ranka.

Kiekvienas kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas dokumentas yra patvirtintas asmens, kuris yra autentifikuojamas tik jam žinomu slaptažodžiu.

Elpako sprendimą kurianti įmonė UAB NEVDA atitinka visus įstatymais nustatytus saugumo ir patikimumo reikalavimus, bei yra periodiškai audituojama nepriklausomų audito įmonių.

Elektroninį parašą įvairūs fiziniai ir juridiniai asmenys Lietuvoje jau laiko nepamainoma asmeninio ir profesinio komforto dalimi.

Vos kelių mygtukų paspaudimu pasirašomi elektroniniai dokumentai kuria naują vartotojo patirtį ir leidžia be jokių apribojimų naudotis visais skaitmeninės erdvės privalumais.

Taip pat aktyviai prisidedama prie gamtinių išteklių tausojimo: atsisakoma popierinių dokumentų arba sutaupomas laikas, praleistas kelionėje, siekiant apsikeisti dokumentais.

Kaip tai veikia?

Pasirašymas užtrunka vos kelias minutes ir yra labai paprastas:

1. Patvirtinkite savo tapatybę su Smart-ID, Mobile-ID (m. parašu), USB laikmena, asmens tapatybės kortele. Pirmą kartą registruodamasis patvirtink savo el. pašto adresą.

2. Įkelkite norimą dokumentą ir pasirašykite kvalifikuotu elektroniniu parašu su: Smart-ID, Mobile-ID (m. parašu), USB laikmena, asmens tapatybės kortele.

Viskas, jūsų dokumentai pasirašyti!

Elpako sistemoje elektroninius dokumentus galima pasirašyti naudojant įvairias kvalifikuoto bei pažangaus elektroninio parašo priemones: Smart-ID, Mobile-ID (m. parašu), USB laikmena, asmens tapatybės kortele.

Norėdami prisijungti ir pasirašyti, Jūs turite turėti kvalifikuotą elektroninio parašo sertifikatą, kurį galite gauti:

  • Nemokamai atsisiuntę Smart-ID programėlę ir joje užsiregistravę aukštesnio lygio paskyrą: video instrukcija
  • Iš „Telia“, „BITĖ“, „Tele2“ ir kt. ryšio operatorių, įsigiję mobiliojo parašo paslaugą Mobile-ID (m. parašas).
  • Naudodami USB laikmeną su elektroniniu parašu, kurią išduoda Valstybinėje įmonėje Registrų centre: išdavimo tvarka
  • Naudodami LR asmens tapatybės kortelę ir jai skirtą skaitytuvą: naudojimo instrukcija

Elpako galima įkelti iki 200 MB dydžio failus. Atkreipiame dėmesį, kad nuo jūsų interneto tiekėjo greičio priklauso, kiek laiko teks laukti, kol dokumentas bus įkeltas į Elpako ir pasirašius atsiųstas į jūsų įrenginį.

Į Elpako aplikaciją galite įkelti neribotą skaičių dokumentų.

Dokumentų formatai

Elpako dirba su ADOC, PDF, PDF-LT, ASiC specifikacijos dokumentais, kuriuos galima pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu.

Universaliausias ir labiausiai paplitęs yra PDF formatas, kuris pripažįstamas visoje Europos Sąjungoje

PDF – tai elektroninio dokumento formatas, kuriame yra įterpiamas elektroninis parašas.

ADOC – tai elektroninis konteineris, kuris gali talpinti įvairių formatų elektroninius dokumentus ir elektroninio parašo duomenis. Į ADOC konteinerį gali būti talpinami įvairių formatų dokumentai, pavyzdžiui, .docx, .xlsx, .pptx, .pdf.

Elpako sistemoje pasirašyti PDF formato dokumentai gali būti priimami ir apdorojami visoje Europos Sąjungoje.

ADOC – tai elektroninė talpykla arba konteineris, kuriame talpinami elektroniniu parašu pasirašomi elektroniniai dokumentai. Po pasirašymo Elpako naudotojas gali atsisiųsti pasirašytą dokumentą. Elpako pasirašyti dokumentai (pavyzdžiui, sutartis ar prašymas) įgauna plėtinį „.adoc“, t.y., konteineris, kuriame talpinami pasirašyti dokumentai, duomenys susiję su dokumentu bei el. parašu.

ADOC formatas yra patogus tuo, kad naudotojas į šį konteinerį gali talpinti įvairaus formato failus, pavyzdžiui, .docx, .xlsx, .pptx, .ppsx, .odp, ; .pdf„ .tif., .tiff, .jpg, .jpeg., jfif, .png,.odt, .ods.

ADOC formatas plačiai naudojamas Lietuvos viešojo sektoriaus įstaigose, nes yra Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos „Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos ADOC-V1.0“ reikalavimus. „Elpako“ sudaromi dokumentai pilnai atitinka šiuos reikalavimus.

Dokumentų pasirašymas ADOC – greitas, patogus ir efektyvus sprendimas. „Elpako“ naudotojams leidžia peržiūrėti ADOC formato dokumentus ir elektroninio parašo duomenis, kuriuos galima patikrinti realiu laiku.

ASiC formato dokumentas – kitose Europos Sąjungos šalyse naudojamas elektroninio dokumento formatas. Šio tipo dokumentas, kaip ir ADOC, gali savyje talpinti kelis failus už kuriuos yra pasirašoma. Rengiant tokio tipo dokumentą, reikėtų išsiaiškinti ar gavėjas šio tipo dokumentą galės priimti, nes ne visos šalys šiuos dokumentus geba perskaityti ir tvarkyti.

Šiuo metu sistemoje galima pasirašyti dokumentus ir PDF formate, kuris yra naudojamas daugelyje šalių. Jeigu turite poreikį pasirašyti didelį kiekį dokumentų kitokiais formatais, susiekite su mumis el. paštu [email protected]. Mes pateiksime pasiūlymą, atitinkantį jūsų poreikius.

Prenumeratos planai ir mokėjimai

Elpako aplikacijoje galite nemokamai išbandyti:

  • 6 elektroninių dokumentų pasirašymus per mėnesį nemokamai;
  • 6 elektroninių dokumentų tikrinimus per mėnesį nemokamai;
  • galite talpinti iki 200 MB dokumentų.

Planas ASMENINIS skirtas vienam vartotojui (asmeniniais ar su darbu susijusiais poreikiais).

Planas KOMANDINIS skirtas daugiau negu vienam vartotojui. Komandos dalyviai tarpusavyje gali dalintis, pasirašyti ir tikrinti dokumentus. Taip pat priskirti teisę valdyti dokumentus ir skirstyti juos į katalogus.

  • Sukurkite savo komandos paskyrą, kvieskite kitus dalyvius ir lengvai ją administruokite.
  • Dalinkitės ir tvarkykite dokumentus tarpusavyje.
  • Skirstykite dokumentus į katalogus.
  • Saugiai juos archyvuokite su automatiškai pratęsiamomis laiko žymomis.
  • Priskirkite komandos nariams teises į dokumentų valdymą.
  • Taip pat lengvai dirbkite tuo pačiu metu su savo asmenine ir komandine paskyra.

Prenumeratos įsigijimas galimas vienam mėnesiui arba iš karto už visus metus (šiuo atveju siūlomos mažesnės metų planų kainos).

API integracijos

Mūsų API sprendimas puikiai tinka bet kuriam juridiniam asmeniui. Elpako nesudėtingai integruojasi į bet kokią informacinę sistemą, o mūsų specialistai yra pasirengę suteikti išsamias konsultacijas ir aiškias instrukcijas integravimo darbų metu.

Pažangaus API sprendimo dėka, visos Elpako teikiamos paslaugos įdiegiamos į bet kurią informacinę sistemą, kurios naudotojai gali:

  • Sudaryti įvairių formatų dokumentus ir juos pasirašyti kvalifikuotais elektroniniais parašais.
  • Pasirašyti dokumentus naudojant įvairias kvalifikuoto elektroninio parašo priemones: Smart-ID, Mobile-ID (m. parašu), USB laikmena, asmens tapatybės kortele ar valstybės tarnautojo pažymėjimu.
  • Atlikti daugiašalį pasirašymą, pakviečiant verslo partnerį pasirašyti elektroninį dokumentą.
  • Paženklinti sudarytą elektroninį parašą kvalifikuotomis laiko žymomis ir patikrinti jo galiojimą.
  • Paruošti elektroninį parašą ilgalaikiam saugojimui ir archyvavimui.
  • Patvirtinti dokumentus elektroniniu spaudu ir patikrinti jo galiojimą.
  • Identifikuoti ir patvirtinti kliento, partnerio ar darbuoto tapatybę.

API sprendimas padės efektyviai suvaldyti skaitmeninius verslo procesus ir elektroninių paslaugų kokybę, o naudotojo patirtį pakels į naują lygį.

Sprendimo techninė dokumentacija ir integravimo kodo pavyzdžiai pasiekiami šiuo adresu.

El. dokumentų sudarymas
Įvairių specifikacijų (ADOC, PDF, PDF-LT, Asic) elektroninių dokumentų sudarymas ir pasirašymas.

Daugiašalis pasirašymas
Kvietimas pasirašyti elektroninį dokumentą išorės subjektą.

Asmens tapatybės identifikavimas
Patikimas asmens tapatybės nustatymas ir patvirtinimas, siekiant aptarnauti asmenį elektroniniais kanalais.

Kvalifikuotos laiko žymos
Sudaryto elektroninio parašo ženklinimas kvalifikuotomis laiko žymomis.

Tvirtinimas elektroniniu spaudu
Dokumentų tvirtinimas elektroniniu spaudu. Aktuali paslauga juridiniams asmenims.

El. parašų tikrinimas
Sudarytų elektroninių parašų galiojimo tikrinimas.

El. spaudų tikrinimas
Sudarytų elektroninių spaudų galiojimo tikrinimas.

Dokumentų paruošimas saugojimui ir archyvavimui 
Ilgalaikis elektroninių dokumentų ir elektroninių parašų saugojimas ir archyvavimas.

Galite rinktis kelis integravimo variantus:

  • mūsų sukurtą naudotojo sąsają (aplikaciją – Gateway), kurią lengvai galite integruoti į savo informacines sistemas;
  • arba galite sukurti naudotojo sąsają pagal savo poreikius ir dizainą, savo informacinėse sistemose.

Visada padėsime rasti geriausius sprendimus Jūsų poreikiams.

API kvalifikuoto elektroninio pasirašymo integraciją verslui galite įsigyti susisiekę su mumis el. paštu [email protected] .

Esame pasirengę pateikti jūsų poreikius geriausiai atitinkantį sprendimą.

Elektroniniu paštu [email protected] galite kreiptis dėl paslaugos pasiūlymo.

Mes atsakysime į visus Jūsų klausimus ir pateiksime tikslius, pagal Jūsų poreikius, paskaičiuotus transakcijų įkainius.

Elpako paslauga apmokestinama taikant vienkartinį 200,00 Eur be PVM (vienai sistemai) paslaugos pajungimo mokestį bei pagal faktinį jos sunaudojimą. Skaičiuojamas faktinis mokestis pagal Elpako suteiktas paslaugas, susijusias su el. pasirašymu:

  • per mėnesį panaudotos transakcijos yra sumuojamos pagal atskirus transakcijų tipus;
  • paslaugos mokestis apskaičiuojamas sudauginant sėkmingai per atsiskaitymo laikotarpį įvykdytų transakcijų kiekį su atitinkamos transakcijos įkainiu.

Biometrinis parašas

Biometrinis parašas yra elektroninis parašo metodas, naudojamas dokumentams pasirašyti naudojant specialų įrenginį – planšetę su rašikliu. Šis parašas fiksuoja grafometrinius duomenis, kurie apima parašo greitį, paspaudimo jėgą ir rašiklio judėjimo kampus.

Šie duomenys yra unikalūs kiekvienam asmeniui ir sudaro biometrinį profilį, kuris padeda užtikrinti parašo autentiškumą.

Biometrinis parašas yra legalus ir saugus; duomenys renkami ir saugomi pagal tarptautinius standartus (ISO/IEC 19794-7:2021), užtikrinant aukščiausią asmens duomenų apsaugos lygį. Jis pripažįstamas daugelyje šalių, įskaitant visą Europos Sąjungą.

Šie parašai užfiksuoja unikalius rašymo judesius, kurie yra individualūs ir neįmanoma jų suklastoti. Kilus abejonėms dėl klastojimo ar ginčo, teismo ekspertizės centras gali atlikti grafometrinę ekspertizę.

Elpako yra kvalifikuotas paslaugų teikėjas pagal eIDAS reglamentą Europos Sąjungoje, užtikrinantis aukštą saugumo lygį ir patikimumą. Elpako taip pat atitinka ISO/IEC 27001 informacijos saugumo valdymo standartą ir yra apdraustas civilinės bei profesinės atsakomybės draudimu.

Elpako biometriniai parašai užtikrina aukštą saugumo lygį dėl šifravimo ir saugaus duomenų laikymo, o technologijos nuolat atnaujinamos pagal naujausius saugumo standartus.

Daugiau apie Elpako patikimumą

Šablonų kūrimas yra naudingas, nes jis leidžia greitai ir lengvai paruošti dokumentus, kuriuos klientas gali užpildyti atėjęs į gyvą aptarnavimą. Dokumentų šablonai gali pilnai pakeisti visus popierinius dokumentus.

Šablonai užtikrina:

  1. Laiko taupymą: kartą sukurtas šablonas gali būti naudojamas daug kartų.
  2. Nuoseklumą: visi dokumentai turi vienodą formatą ir struktūrą.
  3. Lankstumą: pildomi laukai gali būti lengvai kilnojami ir pritaikyti pagal poreikius.

Šablonai kuriami vilkimo principu, leidžiant įtraukti:

  • Tekstą
  • Skaičius
  • Elektroninio pašto adresą
  • Datą
  • Pasirinkimą iš sąrašo (dropdown)
  • Žymimąjį mygtuką (radio button)
  • Varnelės langelį (checkbox)
  • Nuotrauką (pvz., Asmens dokumento ar papildomo dokumento nuotrauką, kuri nufotografuojama su planšete)

Tai padeda efektyviai tvarkyti dokumentus ir užtikrina sklandų jų užpildymą.

Asistavimo rėžimas yra įrankis, kuris padeda tiek administratoriui, tiek klientui dirbti su vienu dokumentu tuo pačiu metu, tačiau skirtinguose ekranuose. Tai reiškia, kad administratorius ir klientas gali matyti ir pildyti tą patį dokumentą vienu metu, tačiau kiekvienas savo ekrane.

Ši funkcija taip pat apima vedlio animaciją, kuri padeda klientui suprasti, kaip teisingai užpildyti dokumentą. Vedlys veda klientą per visus pildymo etapus, nurodo, kokią informaciją reikia įvesti, ir užtikrina, kad viskas būtų atlikta teisingai ir sklandžiai.

Asistavimo rėžimas yra labai naudingos, nes padeda išvengti klaidų ir užtikrina, kad visi duomenys būtų įvesti tinkamai.

Elpako platforma veikia visose planšetėse, kurios turi elektroninius rašiklius ir palaiko Android, Windows, iOS arba Linux operacines sistemas. Nesvarbu, koks yra planšetės gamintojas ar techniniai parametrai, svarbu tik, kad ji atitiktų šiuos kriterijus ir galėtų prisijungti prie interneto ryšio.

Integruoti biometrinį parašą su esamomis organizacijos sistemomis yra paprasta dėl plačių integracijos galimybių per API sąsają.

Pirmiausia kreipkitės į mūsų komandą, kad įvertintume Jūsų poreikius ir esamas sistemas. Kartu nustatysime, kokių integracijų jums reikia, ir pasiūlysime geriausius duomenų perdavimo sprendimus.

Naudojant API sąsają, mūsų platforma gali efektyviai sąveikauti su Jūsų turimomis programomis ir duomenų bazėmis, leidžiant tęsti skaitmeninių dokumentų vykdymą be pertraukų. Šis procesas užtikrina efektyvų procesų valdymą ir visišką popierinių dokumentų atsisakymą.

Jeigu neturite dokumentų valdymo sistemos ar dokumentų saugyklos, galite pasinaudoti Elpako sprendimu.

Suformuoti dokumentai saugomi Elpako duomenų saugykloje, todėl Jums nereikia rūpintis papildomų sistemų įsigijimu.

Be to, mūsų platforma siūlo integracijas su Google Drive, Dropbox, SharePoint ir kitomis platformomis. Tai reiškia, kad galite lengvai saugoti dokumentus mūsų platformoje arba persiųsti juos į kitas naudojamas sistemas, palengvinant skaitmenizuotų dokumentų valdymo procesų tęsimą.

Kreipkitės į mūsų komandą, ir mes padėsime rasti geriausią sprendimą Jūsų poreikiams.

Mūsų kainodaros parinktys suteikia galimybę rasti optimalų sprendimą, atitinkantį Jūsų verslo poreikius ir funkcionalumo reikalavimus. Galite rinktis iš trijų pagrindinių planų:

  1. Basic: apima pagrindinius funkcionalumus, reikalingus kasdieniams darbams atlikti.
  2. Premium: siūlo platesnį funkcionalumų spektrą, įskaitant asistavimo funkcijas, saugyklą, papildomas saugumo ir integracijos galimybes.
  3. Elite: įtraukia visus Basic ir Premium plano privalumus ir papildomas aukšto lygio funkcijas bei prioritetinį palaikymą.

Kiekvienam planui galite rinktis iš dviejų kainodaros modelių:

  1. Pagal pasirašytų parašų kiekį: šis modelis yra idealus, jei pasirašymų kiekis Jūsų versle kinta. Mokate tik už tiek, kiek naudojate.
  2. Pagal naudojamų įrenginių skaičių: ši parinktis yra tinkama, jei Jūsų darbuotojai naudoja kelis įrenginius arba jei norite fiksuotų mėnesinių išlaidų. Mokestis skaičiuojamas pagal prijungtų įrenginių skaičių.

Pasirinkite Jums tinkamiausią planą ir kainodaros modelį ir naudokitės mūsų paslaugomis pagal savo poreikius.

Norėdami pradėti naudoti platforma, atlikite šiuos žingsnius:

  1. Susisiekite su konsultantu: konsultantas padės išsirinkti tinkamiausias funkcijas ir kainodaros planą pagal Jūsų poreikius.
  2. Įvertinkite poreikius ir turimas sistemas: padėsime įvertinti Jūsų poreikius ir esamas sistemas bei nustatyti, ar reikalingos papildomos integracijos.
  3. Pasirinkite planšetes: rinkitės planšetes, kurios turi elektroninius rašiklius ir palaiko šias operacines sistemas: Android, Windows, iOS ar Linux.
  4. Prisijunkite prie platformos: mūsų komanda suteiks administravimo aplinkos prisijungimo duomenis. Biometrinio parašo platforma veikia internete, todėl galite pradėti ja naudotis bet kuriuo metu ir iš bet kurios vietos.
  5. Gaukite instrukcijas ir konsultacijas: pateiksime išsamias instrukcijas ir konsultacijas apie šablonų kūrimą, dokumentų pildymą, asistavimo funkcijų naudojimą ir kitas svarbias funkcijas.

Platforma sukurta taip, kad būtų paprasta naudotis. Pradžia bus lengva ir nereikalaus daug darbuotojų ar laiko resursų, užtikrinant greitą ir efektyvų darbą.

Biometrinis parašas apima įvairius asmens tapatybės patvirtinimo metodus, naudodamas unikalius fizinius ar elgesio bruožus, tokius kaip pirštų atspaudai, veido atpažinimas, balso atpažinimas ir grafometrinė rašymo judesių analizė.

Grafometrinis parašas yra konkreti technologija, kuri fiksuoja ranka pasirašytų parašų dinamiškus duomenis, tokius kaip rašiklio palinkimo kampus, spaudimo jėgą ir pagreičius.

Nors techniškai terminą „biometrinis parašas” taikyti grafometriniam parašui gali būti netikslu, Elpako naudoja šį terminą dėl jo lengvo atpažįstamumo ir suprantamumo.

Svarbu pabrėžti, kad Elpako biometrinis parašas iš tiesų yra rašymo judesių analizė, kuri fiksuoja grafometrinius duomenis. Tai leidžia efektyviau pristatyti technologiją vartotojams ir užtikrinti jos suprantamumą.

Dar turite klausimų?

Susisiekite su mūsų komanda,
kuri mielai Jums padės!