Jei paprašytume surasti tam tikrą informaciją, nurodytą, pavyzdžiui, draudimo sutartyje, kiek laiko Jums prireiktų? Vien jau prisiminti, kuriame stalčiuje ar kuriame aplanke slepiasi minėtas dokumentas, tikėtina, būtų nemenka užduotis! Aišku, jei popieriniai dokumentai jūsų asmeniniame gyvenime ar versle jau yra tapę atgyvena, reikiamos informacijos suradimui pakaks vos kelių mygtukų spustelėjimo. Elektroniniai dokumentai – tai įrankis, kurio pagalba asmeninius reikalus ir įvairius verslo procesus galima valdyti dar efektyviau.
Elektroninių dokumentų pasirašymo ir tikrinimo paslauga, „Elpako“ teikiama fiziniams ir juridiniams asmenims. Tai greita ir patogi galimybė įsitikinti elektroninių dokumentų funkcionalumu bei saugumu.
Elektroninių dokumentų sudarymo ypatumai
Visa informacija, susijusi su elektroninių dokumentų sudarymo ypatumais, yra išsamiai aptariama Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakyme dėl elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo. Be eilės įvairių reikalavimų, susijusių su elektroninių dokumentų rengimo tvarka, pažymima, jog elektroninių dokumentų tvirtinimui, pasirašymui ir, jei reikia, jų suderinimui su kitais juridiniais asmenimis, turi būti naudojamas kvalifikuotas elektroninis parašas.
Elektroninių dokumentų pasirašymas
Dokumentų pasirašymas elektroniniu būdu – paslauga, kurią savo vartotojams siūlome išbandyti tiesiog dabar! Nesvarbu, Jums aktualu PDF pasirašymas elektroniniu parašu ar kito formato (ADOC, PDF-LT, ASiC) elektroninių dokumentų pasirašymas: su „ׅElpako“ ši procedūra bus greita ir paprasta, net atliekant tai pirmą kartą. Fiziniams asmenims, užsiregistravusiems „Elpako“ sistemoje, elektroninių dokumentų pasirašymas yra nemokamas. Įmonėms, už patrauklią kainą užsisakiusioms API sprendimą verslui, siūlome naudotis ne tik neriboto kiekio elektroninių dokumentų pasirašymu, bet ir kitomis, su elektroniniais dokumentais susijusiomis paslaugomis, užtikrinančiomis skaitmeninių verslo procesų valdymo efektyvumą. Norint pasirašyti dokumentus per „Elpako“ sistemą, gali būti naudojama bet kuri, Lietuvoje galiojanti kvalifikuoto elektroninio parašo priemonė („Smart–ID“ programėlė, Mobile-ID (mobilusis parašas), LR asmens tapatybės kortelė, valstybės tarnautojo pažymėjimas, lustinė kortelė, USB kriptografinė laikmena).
Elektroninių dokumentų peržiūra ir tikrinimas
Elektroninių dokumentų peržiūra ir tikrinimas – kitos aktualios, su elektroniniais dokumentais susijusios paslaugos, prieinamos „Elpako“ vartotojams. Jei su elektroniniais dokumentais susiduriate retai ar tiesiog norite išbandyti mūsų sistemos funkcionalumą, per mėnesį nemokamai galite peržiūrėti iki 5 elektroninių dokumentų. Registruoti vartotojai dokumento peržiūros lange gali atlikti ir kitus reikiamus veiksmus, pavyzdžiui, išsiųsti kvietimą pasirašyti dokumentą kitam asmeniui (daugiašalis pasirašymas). Norėdami sužinoti, ar konkretus elektroninis dokumentas turi teisinę galią, pravartu pasinaudoti elektroninių dokumentų tikrinimo paslauga, apimančia dokumente esančių el. parašų, el. spaudų ir el. laiko žymų galiojimo patikrinimą. Dokumentų peržiūrai ir tikrinimui „Elpako“ sistemoje yra priimami įvairių formatų (PDF, PDF-LT, ASiC, ADOC dokumentai), dažniausiai naudojami elektroniniai dokumentai.
Elektroninių dokumentų privalumai ir trūkumai
Elektroniniai dokumentai ir el. parašas – šiuolaikinis technologinis sprendimas, be kurio, jį išbandžius, savo kasdienių reikalų tvarkymo nebegali įsivaizduoti fiziniai asmenys bei įmonės, kasdien susiduriančios su dideliu informacijos kiekiu. Elektroniniai dokumentai leidžia efektyviai valdyti daug duomenų su gerokai mažesniais žmogiškųjų išteklių bei finansiniais kaštais, o taip pat taupo laiką, kuris, tiek versle, tiek asmeniniame gyvenime, yra didelė vertybė. Ne mažiau svarbu, jog dokumentų pasirašymas elektroniniu būdu suteikia nepriklausomybę vietos atžvilgiu. Net ir, pavyzdžiui, atostogaudami svečioje šalyje ar grįžę namo po darbo, galite akimirksniu pasirašyti svarbų dokumentą. Jūs ilsitės, o darbai juda į priekį!
Bet kokie pakeitimai, atliekami elektroniniuose dokumentuose, pasirašytuose el. parašu, yra matomi. Tad tai – efektyvus būdas išvengti galimo dokumentų klastojimo, sukčiavimo bei kitų nelegalių veiksmų. Galiausiai, mažiau popieriaus – mažiau medžių – švaresnė aplinka mums ir mūsų vaikams! Žinoma, kiekvienas procesas turi ir trūkumų, kurie gali „išlįsti“ tik eigoje. Tačiau, konkrečiai kalbant apie elektroninius dokumentus, pastaruosius išskirti būtų sudėtinga. Taip, kompiuteriai genda, tačiau, iš anksto pasirūpinus saugiu elektroninių dokumentų laikymu, dėl rizikos prarasti informaciją jaudintis nereikėtų: kur kas greičiau pradingsta popieriaus lapai. Taip, elektroniniai dokumentai priverčia mokytis naujų dalykų ar net, ypač kalbant apie vyresnius žmones, tampa savotišku psichologiniu šoku. Bet juk tobulėjimas tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime yra tik sveikintinas, ar ne? Juolab, jog laikas, kurio prireiks pažinčiai su elektroniniais dokumentais, jų sudarymo ir valdymo ypatumais, atsisakius „makulatūros“, netruks atsipirkti. Elektroninių dokumentų valdymą reglamentuojantys teisės aktai.